На кафедрі інформатики семінар з питань організації адаптивного навчання

13 липня 2020

Днями на кафедрі інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в рамках реалізації наукового грантового проєкту Development of student’s mathematical competencies through Digital Mathematical Modelling – DeDiMaMo, CPEA-ST-201 9/1 0067 відбувся семінар, на якому розглянуто питання  цифрових інструментів для організації адаптивного навчання математичного моделювання.

Зокрема, доц. Барна О.В. визначила сутність адаптивних систем навчання (АСН) на основі цифрових технологій, що являють технологію, яка автоматично налаштовує навчальний контент відповідно до фактичного рівня навчальних досягнень учня/студента, який ця технологія і визначає, а також відповідно до індивідуальних особливостей (віку, темпу, психотипу тощо). Доцент Балик Н.Р. презентувала  порівняльний аналіз традиційної та адаптивної систем навчання на основі цифрових технологій, охарактеризувала основні переваги АСН, серед яких: автоматизація оцінювання та прогнозування; можливість «адаптуватися» під кожного учня/студента; регулювання ступеня складності навчального контенту; постійне відслідковування індивідуального навчального прогресу; отримання даних про індивідуальні потреби учнів/студентів; можливість відслідковувати власний освітній маршрут; можливість зниження рутинного навантаження на викладачів; можливість постійного вдосконалення навчальних курсів та ін. Доцент Олексюк В.П. визначив характеристики, що притаманні переважній більшості АСН: автоматизація, секвенування, оцінювання, збір даних в режимі реального часу, самоорганізація, розглянув  основні типи АСН: АСН на основі машинного навчання; АСН на основі прогресивного алгоритму; АСН на основі правил; АСН на основі дерева рішень. У дискусії про перспективи запровадження елементів адаптивного навчання у ТНПУ брали участь доц. Мартинюк С.В., доц.Габрусєв В.Ю., доц.Грод І.М., Василенко Я.П.

У подальших планах учасників проєкту Development of student’s mathematical competencies through Digital Mathematical Modelling – DeDiMaMo, CPEA-ST-201 9/1 0067 вивчення технології створення та використання чат-ботів для організації адаптивного навчання та їх імплементація в cиcтему Moodle.